Przenośniki typu "Redler"

Sprzęgła stalowe kłowe produkowane przez Roltech-ZUM:

  • mają solidną konstrukcję,
  • mają zastosowanie w urządzeniach takich jak: podnośniki kubełkowe, redlery, przenośniki ślimakowe.
  • sprzęgło może składać się z dwóch jednakowych piast typu A, lub z piasty typu A i piasty typu B lub dwóch piast typu B,
  • max przenoszony nominalny moment obrotowy MA <= 3600 Nm.
  • Sprzęgła stalowe kłowe produkowane przez Roltech-ZUM możemy stosować m.in. w urządzeniach wolnoobrotowych. 
  • Najczęściej przyjmuje się dla wolnoobrotowych napędów współczynnik 1,5 do 2,0. a zatem moment obrotowy dobieranego sprzęgła = 2,0 x Ma lub przy niskich obrotach sprzęgła 1,5 x Ma. Katalogi silników, katalogi reduktorów podają najczęściej wielkość momentu obrotowego na wale wyjściowym, którymi to wielkościami można się posłużyć. Moment obrotowy w katalogach: Motovario jest ozn. M2, w katalogach SEW i NORD - Ma.
  • Bardzo ważnym elementem sprzęgła jest łącznik = wkładka elastyczna (biała o twardości 92 Shore A, lub czerwona o twardości 98 Shore A), nasze sprzęgła mogą pracować w temperaturze od – 25 do + 30 0C.
  • Jeżeli sprzęgło ma pracować w szerszym zakresie temperatur, to należy ten fakt uwzględnić przy doborze sprzęgła. W czasie montażu sprzęgła proponujemy zwrócić baczną uwagę na precyzyjność ustawienia (względem siebie) sprzęganych ze sobą wałów.

Im precyzyjniej połączymy wały to tym dłużej sprzęgło będzie pracowało bezawaryjnie.

Wpust winny być wykonane zgodnie z PN – o ile wpusty na łączonych wałach są wykonane zgodnie z PN. W reduktorach, silnikach elektrycznych często są odwołania do norm DIN, do których trzeba się zastosować, najlepiej w zamówieniu podać konkretne wymiary lub samemu rozwiercać sprzęgła. W celu ograniczenia możliwości przesuwania się tulei proponujemy stosowanie dodatkowego zabezpieczenia, np. podkładki przykręcanej śrubą do czoła wału lub kołka dociskowego.


Podstawowe dane sprzęgieł kłowych standardowych (wymiary przybliżone):

 

Wielkość

sprzęgła

piasta

standardowa

piasta

pogrubiona

piasta std.

 

D

 

E

sprzęgło

standardowe

sprzęgło

wydłużone

max d1,d2

max D1,D2

max d1,d2

max D1,D2

ilość kłów

L

L1, L2

waga

L

L1, L2

 

[mm]

[mm]

[mm]

[mm]

[kg]

[mm]

38

38

66

45

78

4

80

24

114

45

2,94

164

70

42

42

75

55

94

4

95

26

126

50

4,68

176

75

48

48

85

60

100

4

105

26

142

56

6,20

188

80

55

55

98

70

118

4

120

30

160

65

9,62

210

90

65

65

115

75

134

4

135

35

185

75

14,17

235

100

75

75

135

90

158

5

160

40

210

85

23,01

260

110

90

90

160

100

180

5

200

45

245

100

38,35

295

125

Produkujemy sprzęgła:

  • wstępne rozwiercane (bez rowka pod klin)
  • rozwiercone (roztoczone) z rowkiem pod wpust

zalecamy dobieranie L1, L2 do wymiarów sprzęganych wałów. 

Produkujemy również sprzęgła o wydłużonych piastach – wg uzgodnienia.

Sprzęgła kłowe – wielkości sprzęgieł i dobór łączników na podstawie momentu obrotowego

 

Wielkość

sprzęgła

 

 

Moment przenoszony przez sprzęgło

Łącznik biały

(92 Shore A)

Łącznik fioletowy lub czerwony

(98 i 95 Shore A)

od

 

do

od

do

[mm]

 

[Nm]

[Nm]

[Nm]

 

38

190

 

380

335

670

42

265

 

530

460

920

48

310

 

620

525

1050

55

410

 

820

625

1250

65

625

 

1250

940

1880

75

975

 

1950

1500

3000

90

2400

 

4800

3600

7200

Właściwy dobór i precyzyjny montaż sprzęgła jest podstawowym warunkiem jego trwałości i prawidłowego działania.